Fiscaal vs aanwezigheidsattest

Fiscaal attest kinderopvang, deelname attest, aanwezigheidsattest, bewijs van deelname aan een jeugdwerkinitiatief, mutualiteitsattest

Als organisator van opvang kunnen wij 2 attesten uitdelen aan onze leden:

Een aanwezigheidsattest (document ter bewijs van deelname aan een jeugwerkinitiatief) wordt meestal gebruikt om bij de mutualiteit in te geven. Bepaalde werkgevers en andere instanties vragen ook zo'n attest. Ouders krijgen dan een deel van het kamp- en lidgeld terugbetaald door die instantie.

De voorwaarden voor een correct aanwezigheidsattest zijn niet strikt: wij kiezen zelf hoe zo'n attest er uit ziet.

Elke deelnemer heeft recht op een aanwezigheidsattest.

Meer info op de scoutsmap: https://scoutsmap.be/artikelen/geef-ouders-een-deelnamebewijs-van-het-kamp~181263

Hoe geraken ouders aan zo'n attest?

2022 en vroeger

Ouders kunnen inloggen op leden.dehavik.be en bij "Mijn activiteiten loopbaan" een overzicht vinden van hun attesten.

2023 en 2024

Vanaf 1 januari 2023 gebruiken we Keeo 2.0 als digitaal platform, helaas biedt dit géén mogelijkheden voor het verkrijgen van attesten.

Daarom heeft De Havik zelf een website opgezet waar ouders de attesten kunnen opvragen: www.dehavik.be/attesten. Alle data voor de attesten komt uit Keeo en het genereren van attesten gebeurt door Power Automate flows.

Vanaf 2025

Vanaf 2025 gebruiken we Keeo 3.0 als digitaal platform, onderliggend is dit het software pakket Stamhoofd. Dit systeem zal quasi alles automatiseren: het generen van de attesten, ze ter beschikking stellen van de ouders en de gegevens klaarmaken om up-te-loaden naar Belcotax.

Last updated

Was this helpful?